
Editorial 
 

How Pediatrics validated erroneous British mercury data 
 

John Stone 
Email:  johndanstone@googlemail.com 

 
 

 
Abstract 
 
     John Stone presents more compelling evidence of high-level collusion between the 
CDC, the WHO, and British health officials over an epidemiological study presented, 
without independent peer review to the 2004 IOM committee and subsequently published 
in Pediatrics. Information acquired from public sources and through Freedom-of-
Information-Act (FOIA) requests in both the U.K. and the U.S.A. suggest: a) the study 
was compromised by undisclosed conflicts of interest from its inception, b) the study 
made a knowingly false claim about the equivalence of the mercury burden in the WHO 
and the UK routine-vaccination schedules, c) the database used in the study was, at best, 
weak, and d) the authors deliberately excluded confounding evidence that clearly 
established the autism rate rose when the schedule was changed in the UK in 1990. When 
all this substantiation was presented to Pediatrics the journal declined to publish the 
evidence. 
     © Copyright 2007 Pearblossom Private School, Inc.–Publishing Division. All rights 
reserved. 
 
Keywords:  Thimerosal, mercury, CDC, WHO, United Kingdom, Elizabeth Miller 


